מחיקת רישום פלילי

הרישום הפלילי הוא אחד המכשולים המשמעותיים ביותר שיכולים לעמוד בפני אדם נורמטיבי, אשר מעד באופן חד פעמי ומבקש לחזור ולנהל אורח חיים תקין. עצם קיומו של הרישום הפלילי מונע, למעשה, את הוצאתה של "תעודת יושר" (קרי, גליון רישום פלילי נקי לחלוטין) ועלול להגביל את בעל הרישום הפלילי במגוון רחב של תחומים: החל מהתחום התעסוקתי, דרך זה האישי וכלה בכל הנוגע לקבלת ויזה לחו"ל.

מחיקת הרישום הפלילי יכולה להיעשות מכוח הזמן (חלוף תקופה של  17 שנה, עפ"י חוק) או מכוח מתן חנינה שניתנת על ידי נשיא המדינה.  מדובר, לכל הדעות, בתקופת זמן ארוכה שיכולה להסב נזק של ממש לחייו של בעל הרישום הפלילי. אשר על כן, מומלץ לפנות בבקשת חנינה לנשיא המדינה אשר רשאי לקצוב את תקופת המחיקה ולמעשה לקצרה באופן משמעותי.

לשם המחשה, אדם שלחובתו נרשמה הרשעה  אינו יכול לעסוק במקצוע עריכת הדין (אם מדובר בהרשעה העבירה שיש עמה קלון) או בראיית חשבון  – בטרם הסתיימה  תקופת המחיקה מכוח החוק או מכוח החנינה. אותו אדם גם לא יוכל לקדם הליכי אימוץ ילדים (באם ירצה בכך) או לבקר במדינות אשר הכניסה אליהן מותנית בקבלת ויזה (לארה"ב לדוגמא). אותו אדם אף יתקשה בקבלת רישיון לרכב ציבורי, בקבלת משרות ציבוריות ובקבלת רישיון להחזקת נשק.

סמכותו של נשיא המדינה לקצר את תקופת המחיקה הופכת את הכנתה של בקשת החנינה למלאכה חשובה מאין כמוה. אשר על כן, רצוי שאת העבודה ייעשה עורך הדין הבקיא בטיפול בעניינים מסוג זה, שכן כל מילה במסמך  עשויה לעשות את ההבדל בין הענקת חנינה לסירוב. זכרו, ניסיון וותק חשובים באינספור תחומים בחיים, אך כשמדובר בסיכוי שלכם להותיר את ההרשעה שלכם הרחק מאחור ולחזור לשגרת חייכם – מקבלת חשיבותם של שני המרכיבים הללו משנה תוקף.

משרד עורך דין פלילי מתמחה בהכנתן והגשתן של בקשות חנינה תוך שימת, דגש על יחס אישי וליווי מקצועי מסור ואיכותי לכל אחד ואחת מלקוחותינו. צרו עמנו קשר עוד היום ויחד נתחיל את המסע אל עבר החזרה לשגרה.